Pein 1: Ribes de Freser – Taga

Es parteix des de l’inici del passeig de la Margarideta.

Media
1.100 m
2h 45m

Es parteix des de l’inici del passeig de la Margarideta.

A la font de Sta. Caterina, es trenca cap a l’esquerra seguint el camí de terra amb força pendent i travessant un bosc molt dens. A la primera cruïlla se segueix per l’esquerra fins al bosc i es travessa un terreny de pastures fins arribar a la zona dels búnquers, anomenada els “set fortins”, dos dels quals estan en perfecte estat de conservació.

Es continua en direcció SE creuant el vailet i prenent la pista de terra de més pendent, fins al bosc. Cal superar la carena de Costa Ardena i arribar als plans de Maçana (1432m.), des d’on es pot veure el camí que puja cap al Taga. S’abandona la pista per girar a l’esquerra, es creua el filat i es comença a remuntar un terreny de pastura inclinat en direcció SE, fins a trobar un altre filat més a la dreta, que també es creua i es deixa, a partir d’ara, a l’esquerra.

Uns metres més amunt s’agafa un sender, es passa per un turonet i es baixa en sentit contrari per continuar pujant en direcció SE, per endinsar-se en un altre bosc fins arribar al bell mig de Serra Conivella. Es remunta un pendent herbat cada vegada més inclinat per la dreta de la tanca de bestiar, fins arribar a una zona bastant més planera. Es travessa la tanca fins que s’acaba i uns quants metres a la dreta s’arriba al tram final de l’ascensió, des d’on es veu Bruguera i bona part de la pista que porta des d’aquest veïnat a Coll de Jou. Es remunta la bonica carena final cap al cim del Taga (2040m) a través d’un sender. Cal superar un petit tram rocós, on s’entreveu la gran creu blanca que el corona i unes vistes panoràmiques extraordinàries, amb els Pirineus al Nord.

El descens s’ha de fer pel mateix camí per on s’hi ha arribat (duració aproximada: entre 1h30 min i 1h45 min).

Altres propostes

Pein 2: Ribes de Freser – Refugi Pla d’Erola

Media
600 m
1h 45m

Aquest itinerari pot ser circular per contemplar així, una variant pel barri de Ribesaltes fent el recorregut de baixada diferent del de pujada.

Cea Alt Ter

C/Molí Petit, sn 17860, Sant Joan de les Abadesses
972 72 13 17
www.alt-ter.org

Pein 3: Ribes de Freser-Ribesaltes

Facil
125 m
15m

Itinerari alternatiu que passa pel barri de Ribesaltes i comunica Ribes amb la ruta 2.