Via Ferrada

RIBES DE FRESER: VIA FERRADA

La Roca de la Creu i camí equipat del “Castell de Segura”
Un itinerari de descoberta que permet arribat amb seguretat a zones de difícil accés per a gaudir d’un meravellós entorn tot endinsant-vos en el granòfir de Ribes, d’origen volcànic i únic a Catalunya.
La via ferrada és un recorregut traçat a la paret de la roca, equipat de manera que permet a l’usuari autoassegurar-se a un sistema de protecció (cable de línia de vida) contra les caigudes, mitjançant un absorbidor d’energia, mosquetons, talabard i casc. Disposa d’elements d’ajuda a la progressió com esglaons així com preses de mà o de peu. La via ferrada implica a realització d’activitat física i el seu interès va des de l’esport, fins a les activitats terapèutiques passant per l’educació i el turisme.

ESTACIONAMENT DE VEHICLES RECOMENATS:
Àrea de l’oficina de turisme i àrea de la plaça del pavelló

ACCÉS VIES FERRADES

L’inici de l’activitat serà al peu de la Roca de la Creu, punt al qual s’arriba sortint des de la plaça de l’ajuntament per unes escales al costar de l’església de Santa Maria, que porten al c/ Bonavista, i des del principi d’aquest carrer, surten unes escales que arriben a un caminet que ens porta fins a sota mateix de la Roca de la Creu (marques de color blau). En aquest punt comença el tram de la via ferrada, que finalitza amb un pont de mico (opcional), de 14 m, que ens deixa a l’inici del tram del camí equipat, que seguirem en contínua pujada, fins a un pont tibettà de 18 m, per continuar seguint la pujada fins al turó del Castell de Segura. En aquest punt finalitza l’activitat, i podrem agafar un sender que ens porta primer fins al turó de Segura i després al collet de Segura, a on podrem agafar un camí d’Itinerànnia a Ia dreta, que ens durà fins a la plaça de l’ajuntament on hem iniciat la ruta.